Det er svært at trænge igennem til kunderne specielt på internettet. Her prøver alle at brande sig med forskellige virkemidler. Uanset hvad du sælger vil du gerne igennem med dit budskab til kunden. Der er mange barriere der gør det svært at trænge igennem til kunden, desto mere kompliceret et budskab desto mere ressourcekrævende er det for at få kunden til at forstå. En af de store barrierer er at specielt internettet er bygget til hurtige ”lette” budskaber. Internettet er ikke bygget til længere komplicerede budskaber og det er her udfordringen kommer. Det er her animationsvideoer kommer ind i billedet.
Animationsvideoer gør budskabet let forståeligt. Der er mange forskellige måder at bruge en animationsvideo på. For en animationsvideo kan simplificere et kompliceret budskab. Men vigtigst af alt, en animationsvideo sørger for at kunderne ikke forlader hjemmesiden imens de gennemgår dit budskab.
Forskel på animationsvideoer
Der er mange hjemmesider, som tilbyder gør det selv løsninger med animationsvideoer. Dette kan ikke tilrådes af flere årsager. For det første er det tydeligt at du anvender en skabelon og ikke en unik løsning. Dernæst er det ikke så simpelt som det kan virke at lave videoen selvom det kan virke sådan. Dette gør det også til at en dårlig idé at begive sig ud i at lave den selv. For er det ikke en god kvalitet så har du igen givet kunderne et dårligt indtryk.
Den tredje årsag er at professionelle producenter af animationsvideoer kan lave en scene, en video og lave manuskriptet. Manuskriptet er det bærende for videoen. Det er manuskriptet, som skal formidle budskabet videre. Derfor er det essentielt at det er fagfolk som laver manuskriptet i samråd med dig. For du ved hvad dit budskab skal være. Sidste og måske mest afgørende for dit budskab er stemmen der bringer det. For de professionelle producenter af animationsvideoer sørger for at stemmen passer til manuskriptet og videoen for at sikre budskabet ikke bliver mødt af barriere.
Vær åben når du skal bestille din animationsvideo
Det vigtigste du kan gøre når du skal bruge en animationsvideo er først og fremmet at bruge en professionel til at lave din animationsvideo. Ved at få en professionel samarbejdspartner sikrer du at du får succes. Først og fremmest er det vigtigt at I er enige om formålet med videoen. For der er stor forskel på om en video blot skal fortælle om et firma eller om den skal formidle et decideret budskab videre. Som med alt andet så sikrer man et godt resultat med et godt forarbejde. Dernæst skal du og firmaet være enige og de små detaljer. Eksempelvis om stemmen skal være mandlig eller kvindelig, om det skal være en mandlig eller kvindelig figur i animationsvideoen. Det er her du skal være lydhør overfor det firma du har booket til at lave videoen. For de er eksperter og ved hvad der skal til for at du får succes med din video. Så selvom du måske føler at det er en kvindelig stemme og de mener det er en mandlig så lyt til dem og anerkend deres ekspertise. De har måske nogle ideer og nogle indgangsvinkler som sikrer at din nye animationsvideo får succes og rammer målgruppen som er tiltænkt. Det er også her du vil være glad for at have den professionelle samarbejdspartner, for de giver dig den input du har brug for og tager den faglige sparring med dig og giver dig ikke bare ret i det du siger. De fortæller dig det der skal til for at du får det bedste resultat.